Bravo (19-2008)

Under en tid har Tokio Hotels fans varit fundersamma: Har trummisen Gustav en tatuering eller inte?

Nu är det ute: Han har en! Två till och med! Exklusivt i Bravo visar Gustav sin enorma tatuering på ryggen och även en mindre på armen. Vad nu? Han som alltid hävdade i intervjuer att han aldrig skulle göra en!?

"Jag har egentligen alltid tänkt på det, " medger han, "men jag väntade på den perfekta bilden. Först ville jag ha två fåglar på axeln, med en krans och ett svärd i deras näbbar. Men vad för typ av minisvärd skulle det vara?" skrattar trummisen. Sen äntligen kom hans räddare."Jag träffade en väldigt bra tatuerare och berättade för honom om mitt fåglar-med-svärd-problem. Efter det skickade han ett par skisser." Nittonåringen gillade dem så pass mycket att han redan innan repetitionerna för 1000 hotels turnén skyndade sig till tatuerings studion för att få dem gjorda!

"Det var väldigt spontant, två personer från vårt team gick dit med mig. Jag berättade inte för de andra först, " ler han. Den första tatueringen tog sju timmar: fyra timmar för konturerna, tre timmar för skuggorna och "den är fortfarande inte helt klar." Stjärntatueringen på armen gick fortare. "Den tog bara två och en halv timme, " berättar Gustav.

Gjorde det ont? "Oh ja, det var väldigt smärtsamt! Speciellt den på ryggen, " avslöjar Gustav. "Vi var tvungna att avbryta hela tiden och för att stå ut med smärtan bet jag i min egen tröja under större delen av tiden." Men smärtan gav resultat. På Gustavs rygg kan man nu se två vingar, ett svärd och en krans.

Och vad vill konstnären ha sagt med detta?
"Vingarna står för frihet. Svärdet är för alla dåliga saker som har hänt mig - eller kanske kommer att hända i framtiden. Kransen står för alla bra och positiva saker: till exempel bandet och min familj, " förklarar Gustav. Av alla människor var hans familj de som var tvungna att vänja sig vid hans kroppssmyckning: "Mina föräldrar var alltid emot tatueringar. Det var därför jag inte sa något om det när jag skulle göra stjärnan på armen. Men nu gillar de dem."

Och vad tycker de övriga i Tokio Hotel om det?
"De gillar dem: Bill har gått igenom smärtan själv. Han tog genast en noggrann titt på den. Endast Tom varnade mig: 'du vet att det aldrig kommer att försvinna va?'" Dock chockerar det inte trummisen - snarare motsatsen: han har bara fått en försmak av det och vill redan ha fler: "Jag kommer definitivt att göra en till, men vad det blir tänker jag inte säga än". Just nu håller Gustav på att förbereda sig för resan till USA. Bill har återhämtat sig bra från operationen på stämbanden: "under röstrehabiliteringen sjunger han sina egna sånger igen - och är kompad av Tom på gitarren, " säger managern David Jost. Som det ser ut nu, så kommer bandet att vara ombord på planet till USA den första maj.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0